Statystyka w medycynie – metody podstawowe

online 2 dni

Szkolenie dla osób prowadzących badania empiryczne w obszarze biomedycyny, które chciałyby poprawnie planować badania oraz opracowywać ich wyniki, wykorzystując metody statystycznej analizy danych. Uczestnicy poznają podstawowe metody i procedury statystyczne wykorzystywane w badaniach biomedycznych oraz podstawy obsługi programu Statistica. Naukę ułatwią praktyczne przykłady analiz bazujących na danych pochodzących z rzeczywistych projektów badawczych.

Dla kogo?

  • Lekarzy
  • Fizjoterapeutów
  • Pielęgniarek
  • Epidemiologów
  • Przedstawicieli nauk biologicznych

Co zyskasz?

  • Zrozumiesz statystyczne aspekty planowania badań empirycznych w biomedycynie.
  • Poznasz lub usystematyzujesz podstawowe pojęcia statystycznej analizy danych stosowane w biomedycynie.
  • Szybko i bezstresowo zaczniesz używać programu Statistica.
  • Samodzielnie przejdziesz przez kolejne etapy podstawowej analizy danych w programie Statistica.
  • Poznasz podstawowe zagadnienia opisowej analizy danych, wnioskowania statystycznego oraz analizy współzależności zjawisk w naukach medycznych.
  • Otrzymasz praktyczne wskazówki, jak unikać błędów w analizie danych i ich interpretacji.

  • Program
  • Prowadzący
  • Informacje organizacyjne
  • Ceny

Program szkolenia:

  1. Wstęp
    • Podstawowe informacje o programie Statistica
  2. Wprowadzenie do obsługi programu Statistica
    • Import przykładowego zbioru danych z innej aplikacji
    • Tworzenie zapytań do baz danych za pomocą Statistica Query
  3. Wybrane operacje zarządzania danymi
    • Tworzenie nowych zmiennych, przekodowanie
    • Tworzenie podzbioru
    • Sprawdzanie poprawności danych
    • Sortowanie danych
    • Filtrowanie danych
    • Zabezpieczenie danych
  4. Podstawowe pojęcia ze statystyki
  5. Opisowa analiza danych
    • Grupowanie materiału statystycznego
    • Statystyki opisowe
    • Opracowanie wyników analiz
  6. Estymacja
    • Przedziały ufności
  7. ABC weryfikacji hipotez
  8. Wybrane zagadnienia wnioskowania statystycznego
    • Weryfikacja normalności
  9. Testy dla porównania prób
    • Przykłady stosowania testu t-Studenta dla zmiennych niepowiązanych
    • Przykłady stosowania testu t Studenta dla zmiennych powiązanych
    • Przykład opracowania wyników jednoczynnikowej analizy wariancji (ANOVA)
    • Przykład zastosowania testów nieparametrycznych
  10. Wprowadzenie do analizy współzależności zjawisk
    • Przykłady analizy korelacji
    • Przykłady analizy regresji liniowej
  11. Analiza zmiennych jakościowych
    • Porównanie dwóch wskaźników struktury (proporcji)
  12. Dodatek
    • Wyszukiwanie wartości nietypowych
    • Ocena mocy testu
    • Makra

Polecamy kolejne szkolenia:                                                           

  • Z cyklu „Statystyka w medycynie”
  • Planowanie badań i analiza wariancji
  • Praktyczne zastosowania technik regresyjnych w Statistica
  • Metody wizualizacji danych
  • Analizy wielowymiarowe
  • Sieci neuronowe

Podobne szkolenia

Wprowadzenie do analizy mocy testu i szacowania liczebności próby

W badaniach empirycznych przy weryfikacji hipotez badawczych powszechnie korzysta się z zasad wnioskowania statystycznego. Badacz formalnie stawia hipotezę o braku efektu (zróżnicowania lub […]

Dowiedz się więcej

Statystyka w medycynie – analizy wielowymiarowe

Uczestnicy poznają wybrane podstawowe metody i procedury statystyki wielowymiarowej stosowane w badaniach biomedycznych. Kurs ma trzy główne cele: Przybliżenie tematu wielowymiarowych metod statystycznych […]

Dowiedz się więcej

Statystyka w medycynie – metody zaawansowane

Uczestnicy szkolenia zapoznają się z zaawansowanymi metodami statystycznymi wykorzystywanymi w badaniach biomedycznych. Punktem wyjścia jest repetytorium z podstaw wnioskowania statystycznego, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki […]

Dowiedz się więcej

Masz pytania?

Porozmawiaj z nami!

Jesteśmy tutaj, aby pomóc i rozwiać wszystkie Twoje wątpliwości. Wypełnij formularz, napisz do nas maila lub zadzwoń – odpowiemy najszybciej, jak to możliwe!

    Przejdź do treści