Uczestnicy poznają sposoby wykorzystania pakietu Statistica w procesie dydaktycznym, które przyspieszają i uatrakcyjniają przekazywanie wiedzy z zakresu statystyki opisowej i matematycznej oraz trafnie ilustrują podstawowe pojęcia i metody statystyczne. Zastosowanie pakietu Statistica umożliwia skoncentrowanie się na interpretacji wyników, a nie na wykonywaniu obliczeń.
Dla kogo?
Dla wszystkich, którzy zajmują się nauczaniem analizy danych, statystyki, ekonometrii i innych metod ilościowych i chcieliby w procesie dydaktycznym efektywnie wykorzystywać pakiet Statistica.
Co zyskasz?
- Poznasz sposoby wspomagania nauczania wybranych pojęć z zakresu rachunku prawdopodobieństwa potrzebnych do zrozumienie podstaw statystyki
- Zobaczysz, w jaki sposób można uatrakcyjnić wprowadzanie podstawowych metod statystyki opisowej
- Nauczysz się stosować różne metody wizualizacji danych, wspomagające metody analityczne
- Poznasz podstawy metod estymacji i weryfikacji hipotez statystycznych oraz sposób ich wykorzystania w środowisku programu Statistica
- Nauczysz się poprawnie interpretować wyniki analiz statystycznych na praktycznych przykładach z różnych dziedzin badań
![[PL] prof. dr hab. Andrzej Sokołowski w białej koszuli i czarnej marynarce, na jednolitym szarym tle. [EN] Professor Andrzej Sokołowski in a white shirt and black blazer, against a plain gray background.](https://www.statsoft.pl/wp-content/uploads/2025/02/xSokolowski.png.pagespeed.ic.OVooVvLxTJ.png)
![[PL] Janusz Wątroba z siwą brodą, w granatowej marynarce i jasnoniebieskiej koszuli, ze skrzyżowanymi ramionami, na jednolitym tle. [EN] Janusz Wątroba with a gray beard, in a navy blue blazer and a light blue shirt, with crossed arms, against a plain background.](https://www.statsoft.pl/wp-content/uploads/2025/01/xJanusz-Watroba-Dyrektor-ds.-Dydaktyki-i-Wspolpracy-Naukowej.webp.pagespeed.ic.j1j6kAdeH5.webp)