Modelowanie w badaniach marketingowych i rynkowych

online 2 dni

Program obejmuje podstawy modelowania, interpretację i idealizację modelu oraz symulację i predykcję. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na wykorzystanie modeli regresyjnych dla danych jakościowych (logit, probit) w badaniach rynkowych i marketingowych. Zostaną przedstawione również metody konfirmacyjnej analizy czynnikowej i modelowania strukturalnego SEPATH. Zalecana jest znajomość zasad wielowymiarowej analizy regresji i analizy czynnikowej.

Dla kogo?

  • Przedstawicieli firm badawczych,
  • Pracowników instytutów naukowych i uczelni wyższych,
  • Pracowników działów marketingu przedsiębiorstw i instytucji rynkowych.

Co zyskasz?

  • Poznasz wiele różnorodnych metod modelowania wykorzystywanych do opisu złożonych zjawisk.
  • Nauczysz się dobierać odpowiednie metody analizy do realizacji celów badawczych.
  • Opanujesz sposób interpretacji wyników zaawansowanych metod statystycznych oraz wyciąganie praktycznych wniosków bezcennych w marketingu.

  • Program
  • Prowadzący
  • Informacje organizacyjne
  • Ceny

Program szkolenia:

  1. Wprowadzenie
  2. Regresja prosta
  3. Regresja wieloraka
  4. Prosta regresja logistyczna
  5. Modele logitowe i probitowe
  6. Wielomianowe modele logitowe
  7. Analiza conjoint
  8. Uogólnione modele liniowe
    • Model log Poissona,
    • Model ujemnie dwumianowy,
    • Model beta logit,
    • Model Tweediego
  9. Modele nieliniowe
    • Modele dyfuzji rynkowej
    • Model logistyczny funkcji reakcji
  10. Modele ścieżkowe
    • Efekty mediacji i moderacji
    • Identyfikacja i estymacja modelu
    • Ocena dopasowania
    • Respecyfikacja
  11. Analiza Monte Carlo

Polecamy kolejne szkolenia:                               

  • Z cyklu marketingowego
  • Z cyklu data mining
  • Z cyklu prognozowanie

Podobne szkolenia

Analiza danych wspomagana sztuczną inteligencją (AI)

Dane mogą być źródłem ogromnych korzyści, czasem określa się jako „ropę naftową” współczesności, gdyż stanowią paliwo dla innowacji i wzrostu efektywności. Jednak […]

Dowiedz się więcej

Wizualizacja danych z wykorzystaniem Spotfire

Szkolenie jest poświęcone technikom wizualizacji danych, dzięki którym od ręki można badać złożone zbiory danych i uzyskiwać odpowiedzi na pytania biznesowe. Używając interakcyjnej wizualizacji, […]

Dowiedz się więcej

Prognozowanie i analiza danych w energetyce

Szkolenie wprowadza od podstaw niezbędne pojęcia statystyczne, a następnie kolejne metody analityczne: analizę regresji, metody prognozowania szeregów czasowych, prognozowanie za pomocą sieci neuronowych, […]

Dowiedz się więcej

Masz pytania?

Porozmawiaj z nami!

Jesteśmy tutaj, aby pomóc i rozwiać wszystkie Twoje wątpliwości. Wypełnij formularz, napisz do nas maila lub zadzwoń – odpowiemy najszybciej, jak to możliwe!

    Przejdź do treści