Modelowanie ścieżkowe w badaniach społeczno-ekonomicznych

online 2 dni

Dla kogo?

  • Dla praktyków i naukowców zajmujących się badaniami marketingowymi i społecznymi związanymi z analizą współzależności ścieżkowych między wieloma zmiennymi mającymi charakter zarówno zmiennych obserwowalnych jak i nieobserwowalnych (ukrytych).
  • Dla badaczy wykorzystujących w swoich badaniach techniki pomiaru oparte na skalowaniu (np. skale Likerta, dyferencjału semantycznego lub Guttmana).
  • Dla analityków poszukujących możliwości testowania zależności przyczynowych na podstawie wyników badań ankietowych.
  • Dla wszystkich, którzy poszukują integracji metod analizy czynnikowej i analizy regresji w badaniach empirycznych.

Co zyskasz?

  • Umiejętność specyfikacji i budowy modeli
  • Poznasz metody oceny rzetelności i trafności skal pomiarowych
  • Samodzielnie przejdziesz przez wszystkie kolejne etapy budowy modelu ścieżkowego
  • Poznasz metody oceny dobroci dopasowania modelu i interpretację wyników
  • Zdobędziesz wiedzę jak budować model na danych międzynarodowych/międzykulturowych i ocenić jakość pomiaru w badaniach międzypopulacyjnych
  • Dostaniesz praktyczne wskazówki, jak unikać błędów w budowie i interpretacji modeli ścieżkowych

  • Program
  • Prowadzący
  • Informacje organizacyjne
  • Ceny

Program szkolenia:

  1. Specyfikacja i identyfikacja modelu ścieżkowego (bez zmiennych ukrytych)
  2. Modele ścieżkowe z efektami mediacji i moderacji
  3. Ocena dopasowania modelu
  4. Interpretacja parametrów
  5. Respecyfikacja modelu i diagnoza braku dopasowania
  6. Eksploracyjna analiza czynnikowa w ujęciu CFA (E/CFA)
  7. Konfirmacyjna analiza czynnikowa (CFA)
  8. Ocena rzetelności dopasowanie modelu – paradoks rzetelności
  9. Modele typu bi-factor
  10. Wielogrupowe modele CFA
  11. Ogólny model strukturalny z efektami mediacji
  12. Dopasowanie ogólnego modelu strukturalnego
  13. Respecyfikacja modelu
  14. Wprowadzenie do modelowania danych wzdłużnych – modele krzywych rozwojowych (LGC)
  15. Prawidłowe prezentowanie wyników SEM w publikacjach naukowych

Podobne szkolenia

Metody statystyczne w marketingu i badaniach rynku

Program szkolenia obejmuje podstawowe wiadomości z zakresu analiz jedno- i wielowymiarowych. Przedstawione są różnorodne sposoby wykorzystania pakietu Statistica w zarządzaniu i przetwa­rzaniu danych rynkowych i marketingowych. […]

Dowiedz się więcej

Analiza danych ankietowych – kurs zaawansowany

Jest to kontynuacja kursu Analiza danych ankietowych – kurs podstawowy. Obejmuje szeroki zakres zaawansowanych metod analizy danych, wykorzystywanych zarówno w tzw. podejściu eksploracyjnym, jak […]

Dowiedz się więcej

Modele klasyfikacyjne w nauce – budowa, interpretacja i ocena

Zagadnienie klasyfikacji obiektów jest jednym z powszechniej definiowanych zadań analitycznych w obrębie szeroko rozumianych badań naukowych, począwszy od badań społecznych a skończywszy na badaniach przyrodniczych. […]

Dowiedz się więcej

Masz pytania?

Porozmawiaj z nami!

Jesteśmy tutaj, aby pomóc i rozwiać wszystkie Twoje wątpliwości. Wypełnij formularz, napisz do nas maila lub zadzwoń – odpowiemy najszybciej, jak to możliwe!

    Przejdź do treści