prof. dr hab. Adam Sagan
Pracuje w Katedrze Analizy Rynku i Badań Marketingowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz w Instytucie Socjologii UJ.
Z wykształcenia ekonomista i socjolog. Zawodowo zajmuje się metodologią badań marketingowych i społecznych; szczególne zainteresowania naukowe obejmują obszar modelowania strukturalnego, budowy i analizy skal złożonych, modelowania wielopoziomowego oraz podejść mieszanych. Jest autorem takich publikacji jak: Błoński K., Sagan A. (2024), Badania mieszane w naukach ekonomicznych i zarządzaniu: podejście równoległe. (Rozprawy i Studia – Uniwersytet Szczeciński, t. (1420) 1346). Uniwersytet Szczeciński, Sagan A. (2023) Dynamiczne modele strukturalne w analizie zachowań konsumenta. Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Sagan A. (2018), Analiza ścieżkowa w badaniach marketingowych. Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Sagan A. (2016), Metodologia badań ekonomicznych. Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie.