Program szkolenia obejmuje podstawowe wiadomości z zakresu analiz jedno- i wielowymiarowych. Przedstawione są różnorodne sposoby wykorzystania pakietu Statistica w zarządzaniu i przetwarzaniu danych rynkowych i marketingowych. Omawia się ocenę rzetelności skal pomiaru, kodowanie i przetwarzanie danych, analizę tabel dwudzielczych, zastosowanie metod wielowymiarowych, a zwłaszcza: analizę czynnikową, analizę skupień, analizę dyskryminacyjną, regresję logistyczną, drzewa klasyfikacyjne, analizę korespondencji i skalowanie wielowymiarowe (MDS) oraz tworzenie map percepcji.
Dla kogo?
- Pracowników agencji badań rynku
- Instytucji marketingowych (przedsiębiorstwa, firmy badawcze, uczelnie, instytucje naukowe, oświatowe, komunalne, samorządowe itp.).
Co zyskasz?
- Dowiesz się, jak przetwarzać dane marketingowe, aby uzyskać z nich maksimum informacji
- Nauczysz się efektywnie stosować analizę danych w badaniach konsumenta oraz segmentacji rynku
- Nauczysz się wykorzystywać mapy percepcji w badaniach produktu
- Zobaczysz, jakie metody wykorzystać do oceny rzetelności i trafności skali
- Dowiesz się, jak za pomocą analiz wielowymiarowych poznać preferencje klientów
- Skrócisz czas potrzebny na analizy, korzystając z narzędzi programu Statistica