Metody statystyczne w marketingu i badaniach rynku

online 2 dni

Program szkolenia obejmuje podstawowe wiadomości z zakresu analiz jedno- i wielowymiarowych. Przedstawione są różnorodne sposoby wykorzystania pakietu Statistica w zarządzaniu i przetwa­rzaniu danych rynkowych i marketingowych. Omawia się ocenę rzetelności skal pomiaru, kodo­wanie i przetwarzanie danych, analizę tabel dwudzielczych, zastosowanie metod wielowymia­rowych, a zwłaszcza: analizę czynnikową, analizę skupień, analizę dyskryminacyjną, regresję logistyczną, drzewa klasyfikacyjne, analizę korespondencji i skalowanie wielowymiarowe (MDS) oraz tworzenie map percepcji.

Dla kogo?

  • Pracowników agencji badań rynku
  • Instytucji marketingowych (przedsiębiorstwa, firmy badawcze, uczelnie, instytucje naukowe, oświatowe, komunalne, samorządowe itp.).

Co zyskasz?

  • Dowiesz się, jak przetwarzać dane marketingowe, aby uzyskać z nich maksimum informacji
  • Nauczysz się efektywnie stosować analizę danych w badaniach konsumenta oraz segmentacji rynku
  • Nauczysz się wykorzystywać mapy percepcji w badaniach produktu
  • Zobaczysz, jakie metody wykorzystać do oceny rzetelności i trafności skali
  • Dowiesz się, jak za pomocą analiz wielowymiarowych poznać preferencje klientów
  • Skrócisz czas potrzebny na analizy, korzystając z narzędzi programu Statistica

  • Program
  • Prowadzący
  • Informacje organizacyjne
  • Ceny

Program szkolenia:

  1. Analiza dyskryminacyjna
  2. Regresja logistyczna
  3. Drzewa klasyfikacyjne
  4. ANOVA i ANOVA Kruskala-Wallisa
  5. Modele pomiaru i analiza rzetelności skal
    • Proces budowy skali
    • Procedura C-OAR-SE
    • Wskaźniki formatywne i refleksywne
    • Analiza rzetelności skal
    • Współczynik α-Cronbacha
    • Pomiar porządkowy – model ocen porównawczych (skala V Thurstone’a)
  6. Redukcja wymiarowości w badaniach marketingowych – zastosowanie w badaniach konsumenta i segmentacji rynku
    • Analiza głównych składowych
    • Wartości własne i ładunki czynnikowe
    • Interpretacja wymiarów
  7. Klasyfikacja i segmentacja rynku
    • Zasady i rodzaje analizy skupisk
    • Typy mierników odległości
    • Metody grupowania
    • Interpretacja dendrogramu
    • Klasyfikacja i profilowanie segmentów
  8. Wykorzystanie map percepcji w badaniach produktu
    • Modele MDS
    • Budowa macierzy podobieństw
    • Interpretacja mapy percepcji
    • Mapy percepcji i biploty – wykorzystanie analizy głównych składowych
    • Analiza PROFIT
  9. Wykorzystanie analizy conjoint w badaniach analizy preferencji
    • Założenia teoretyczne analizy conjoint
    • Interpretacja użyteczności cząstkowych
    • Interpretacja użyteczności całkowitych
    • Analiza profilowa
    • Zastosowanie analizy conjoint w segmentacji rynku

Polecamy kolejne szkolenia:                                       

  • Analizy wielowymiarowe
  • z cyklu marketingowego
  • z cyklu data mining
  • Prognozowanie i analiza szeregów czasowych
  • Prognozowanie w przedsiębiorstwie

Podobne szkolenia

Prognozowanie i analiza danych w energetyce

Szkolenie wprowadza od podstaw niezbędne pojęcia statystyczne, a następnie kolejne metody analityczne: analizę regresji, metody prognozowania szeregów czasowych, prognozowanie za pomocą sieci neuronowych, […]

Dowiedz się więcej

Analiza danych wspomagana sztuczną inteligencją (AI)

Dane mogą być źródłem ogromnych korzyści, czasem określa się jako „ropę naftową” współczesności, gdyż stanowią paliwo dla innowacji i wzrostu efektywności. Jednak […]

Dowiedz się więcej

Skoring kredytowy – dodatkowe metody budowy modeli

Szkolenie jest rozwinięciem kursu „Skoring kredytowy – budowa i walidacja modeli” i omawia dodatkowe, bardziej zaawansowane metody. Prezentuje bogactwo metod skoringowych możliwych […]

Dowiedz się więcej

Masz pytania?

Porozmawiaj z nami!

Jesteśmy tutaj, aby pomóc i rozwiać wszystkie Twoje wątpliwości. Wypełnij formularz, napisz do nas maila lub zadzwoń – odpowiemy najszybciej, jak to możliwe!

    Przejdź do treści