Uczestnicy poznają najważniejsze zagadnienia z zakresu planowania badań, doboru próby, sposobów uzyskiwania danych, rodzajów skal pomiarowych oraz metod opracowywania zebranych danych. Przedstawione zostaną problemy kodowania i zarządzania danymi, weryfikacja poprawności danych, problemy wnioskowania statystycznego, analiza korelacyjna, testowanie istotności różnic między grupami/zmiennymi, obliczanie mocy testów i określanie wielkości efektów. Zostanie też omówiona procedura wykorzystania sędziów kompetentnych i współczynniki, które służą do określania rzetelności i trafności pracy sędziów.
Dla kogo?
Dla osób zainteresowanych poprawnym gromadzeniem i opracowywaniem wyników badań w naukach społecznych, w szczególności w psychologii, pedagogice i socjologii.
Co zyskasz?
- Dowiesz się, jak prawidłowo zaplanować badanie, przeprowadzić analizę jego wyników oraz właściwie zinterpretować wyniki.
- Poznasz metody ustalania mocy testów przed i po badaniach.
- Dowiesz się, jak uniknąć najczęściej popełnianych błędów na poszczególnych etapach procesu badawczego.
- Poznasz narzędzia Zestawu do Analiz Marketingowych i Rynkowych ułatwiające pracę i zawierające dodatkowe metody analizy.