Program szkolenia obejmuje podstawowe wiadomości z zakresu analiz jedno- i wielowymiarowych w badaniach zadowolenia i wartości konsumenta, z wykorzystaniem pakietu Statistica. Omawiana jest budowa i ocena rzetelności skal pomiaru satysfakcji i lojalności (SERVQUAL/SERVPREF, SIMALTO) oraz skale ipsatywne w analizie postrzeganej jakości i wartości konsumenta. Uczestnicy poznają również: kodowanie i wstępne przetwarzanie danych, budowę i ocenę istotności modeli ścieżkowych (relacje między zadowoleniem i lojalnością konsumenta) oraz klasyfikacyjno-predykcyjne modele lojalności wobec marki.
Dla kogo?
- Pracowników agencji badań rynku
- Działów marketingowych (przedsiębiorstw, firm badawczych, uczelni, instytucji naukowych, oświatowych, komunalnych, samorządowych itp.).
Co zyskasz?
- Poznasz ogólne zasady konstruowania skal służących do oceny satysfakcji i lojalności
- Nauczysz się wykorzystywać w praktyce wybrane skale (m. in. SERVQUAL/SERVPREF, JCI, SATDIR oraz SIMALTO)
- Zapoznasz się z zastosowaniem eksploracyjnej analizy czynnikowej do oceny wymiarowości skali satysfakcji i lojalności
- Nauczysz się, jak w praktyce przeprowadzać ocenę rzetelności skal satysfakcji i lojalności
- Poznasz model pomiarowy satysfakcji i lojalności i metody jego oceny w module SEPATH
- Zapoznasz się z zastosowaniami analizy dyskryminacyjnej i drzew klasyfikacyjnych do oceny wyników badań satysfakcji i lojalności