Badanie satysfakcji i wartości klienta

online 2 dni

Program szkolenia obejmuje podstawowe wiadomości z zakresu analiz jedno- i wielowymiarowych w badaniach zadowolenia i wartości kon­su­men­ta, z wykorzystaniem pakietu Statistica. Omawiana jest budowa i ocena rzetelności skal pomiaru satysfakcji i lojalności (SERVQUAL/SERVPREF, SIMALTO) oraz skale ipsatywne w analizie postrzeganej jakości i wartości konsumenta. Uczestnicy poznają również: kodowanie i wstępne przetwarzanie danych, budowę i ocenę istotności modeli ścieżkowych (relacje między zadowoleniem i lojalnością konsumenta) oraz klasyfikacyjno-predyk­cyjne modele lojalności wobec marki.

Dla kogo?

  • Pracowników agencji badań rynku
  • Działów marketingowych (przedsiębiorstw, firm badawczych, uczelni, instytucji naukowych, oświatowych, komunalnych, samorządowych itp.).

Co zyskasz?

  • Poznasz ogólne zasady konstruowania skal służących do oceny satysfakcji i lojalności
  • Nauczysz się wykorzystywać w praktyce wybrane skale (m. in. SERVQUAL/SERVPREF, JCI, SATDIR oraz SIMALTO)
  • Zapoznasz się z zastosowaniem eksploracyjnej analizy czynnikowej do oceny wymiarowości skali satysfakcji i lojalności
  • Nauczysz się, jak w praktyce przeprowadzać ocenę rzetelności skal satysfakcji i lojalności
  • Poznasz model pomiarowy satysfakcji i lojalności i metody jego oceny w module SEPATH
  • Zapoznasz się z zastosowaniami analizy dyskryminacyjnej i drzew klasyfikacyjnych do oceny wyników badań satysfakcji i lojalności
  • Program
  • Prowadzący
  • Informacje organizacyjne
  • Ceny

Program szkolenia:

  1. Budowa skal satysfakcji i lojalności
    • Wprowadzenie do marketingu relacyjnego
    • Budowa skal satysfakcji i lojalności
      • Skale ważności realizacji
      • Proces budowy skali ze wskaźnikami refleksyjnymi
      • Skala SERVQUAL/SERVPREF
      • Skale JCI i SATDIR
      • Skala SIMALTO
      • Skale ipsatywne
    • Analiza wymiarowości i rzetelności skal satysfakcji
      • Zastosowanie eksploracyjnej analizy czynnikowej w ocenie wymiarowości skali satysfakcji i lojalności
      • Ocena rzetelności skal satysfakcji i lojalności
    • Model pomiarowy satysfakcji i lojalności
      • Wstęp
      • Specyfikacja modelu pomiarowego
      • Identyfikacja modelu
      • Estymacja modelu
      • Ocena wskaźników dopasowania modelu do danych
      • Ocena parametrów modelu
    • Modele stanów – cech zadowolenia konsumenta (LS-T) i interakcji aktora i partnera (APIM)
      • Model APIM
      • Struktura modelu APIM w programie SEPATH
      • Modele LS-T
      • Struktura modelu LS-T w programie SEPATH
  2. Liniowa analiza dyskryminacyjna
  3. Drzewa klasyfikacyjne CART

Polecamy kolejne szkolenia:                                       

    • Modelowanie w badaniach marketingowych
      i rynkowych
    • Z cyklu data mining
    • Analizy wielowymiarowe

Podobne szkolenia

Metaanaliza w badaniach społeczno-ekonomicznych

Dla kogo? Dla naukowców i osób zajmujących się analizą danych zastanych. Dla chcących pogłębić wiedzę i umiejętności analityczne z obszaru systematycznego przeglądu literatury […]

Dowiedz się więcej

Statystyka w biznesie – praktyczne narzędzia i techniki analizy

Szkolenie polecamy wszystkim, którzy potrzebują przystępnego wprowadzenia do metod statystycznej analizy danych. Kurs pokazuje też, jak nie zgubić się wśród różnorodnych zadań oraz narzędzi […]

Dowiedz się więcej

Metody statystyczne w badaniach społecznych

Uczestnicy poznają najważniejsze zagadnienia z zakresu planowania badań, doboru próby, sposobów uzyskiwania danych, rodzajów skal pomiarowych oraz metod opracowywania zebranych danych. Przedstawione […]

Dowiedz się więcej

Masz pytania?

Porozmawiaj z nami!

Jesteśmy tutaj, aby pomóc i rozwiać wszystkie Twoje wątpliwości. Wypełnij formularz, napisz do nas maila lub zadzwoń – odpowiemy najszybciej, jak to możliwe!

    Przejdź do treści