Analiza danych ankietowych – kurs zaawansowany

online 2 dni

Jest to kontynuacja kursu Analiza danych ankietowych – kurs podstawowy. Obejmuje szeroki zakres zaawansowanych metod analizy danych, wykorzystywanych zarówno w tzw. podejściu eksploracyjnym, jak i konfirmacyjnym (zagadnienia redukcji i klasyfikacji danych, poszukiwanie wzorców i ukrytych wymiarów oraz badanie i modelowanie bardziej złożonych powiązań i współzależności).

Dla kogo?

Dla wszystkich badaczy i analityków, którzy zajmują się poszukiwaniem złożonych mechanizmów, kierujących zachowaniami badanych obiektów i instytucji. Celem takich analiz jest zazwyczaj chęć lepszego poznania badanych zjawisk lub przewidywanie przyszłych zachowań.

Co zyskasz?

  • Poznasz wiele zaawansowanych metod analizy złożonych zjawisk
  • Dowiesz się, jak prawidłowo interpretować uzyskane wyniki analiz oraz wykorzystywać je dla potrzeb praktycznych
  • Poznasz dodatkowe narzędzia i metody analizy zawarte w Zestawie do Analiz Marketingowych i Rynkowych

  • Program
  • Speaker
  • Organizational information
  • Prices

Program szkolenia:

  1. Badanie różnic pomiędzy grupami respondentów
  • Analiza przekrojowa (ANOVA)
  • Statystyki nieparametryczne w badaniach ankietowych
  1. Poszukiwanie wzorców zachowań
    • Analiza reguł asocjacyjnych
  2. Podstawy modelowania współzależności
    • Analiza drzew klasyfikacyjnych CART
    • Modele logitowe i probitowe w badaniach ankietowych
  3. Analiza współzależności zmiennych jakościowych
    • Rodzaje współzależności w tabelach wielodzielczych
    • Analiza log-liniowa
    • Statystyczne podstawy analizy korespondencji
    • Identyfikacja ukrytych wymiarów w analizie korespondencji
    • Wieloraka analiza korespondencji
  4. Analiza współzależności zmiennych ilościowych w badaniach ankietowych
    • Analiza głównych składowych zmiennych ilościowych i jakościowych
    • Algorytm NIPALS
  5. Analiza segmentacyjna i profilowa w badaniach ankietowych
    • Analiza skupień – metody hierarchiczne
    • Metoda k-średnich
    • Uogólniona analiza skupień

Polecamy kolejne szkolenia:                                  

  • Z cyklu marketingowego
  • Z cyklu data mining
  • Analizy wielowymiarowe
  • Sieci neuronowe
  • Prognozowanie w przedsiębiorstwie

Similar courses

Modelowanie w badaniach marketingowych i rynkowych

Program obejmuje podstawy modelowania, interpretację i idealizację modelu oraz symulację i predykcję. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na wykorzystanie modeli regresyjnych dla danych jakościowych (logit, […]

Learn more

Skoring kredytowy – budowa i walidacja modeli

Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, czym jest skoring kredytowy oraz jakie są jego rodzaje. Omówiony zostanie szczegółowo cały proces budowy modeli […]

Learn more

Analiza danych ankietowych – kurs podstawowy

Tematyka szkolenia dotyczy metod i technik analizy wykorzystywanych w procesie prowadzenia badań ankietowych. Program obejmuje m.in. takie zagadnienia jak: przygotowanie badań budowę narzędzia pomiaru […]

Learn more

Do you have questions?

Get in Touch!

Our team is ready to help with any questions you might have. Just fill out the form, send us a message, or give us a call, and we’ll get back to you as soon as we can!

    Skip to content