Analiza danych ankietowych – kurs podstawowy

online 2 dni

Tematyka szkolenia dotyczy metod i technik analizy wykorzystywanych w procesie prowadzenia badań ankietowych. Program obejmuje m.in. takie zagadnienia jak:

  • przygotowanie badań
  • budowę narzędzia pomiaru
  • przygotowanie danych
  • metody analizy tabel trójdzielczych
  • prostą analizę korespondencji
  • zmienne kontrolne
  • analizę wstępną z wykorzystaniem metod opartych na rozkładach procentowych i miarach związku między zmiennymi jakościowymi

Dla kogo?

  • wszystkich, którzy zajmują się analizą i interpretacją danych ankietowych
  • pracowników działów marketingu przedsiębiorstw i instytucji rynkowych oraz organizacji prowadzących bada­nia sondażowe (jednostki handlowe, przedsiębiorstwa produkcyjne, instytuty badań rynku, uczelnie wyższe, urzędy pracy, urzędy skarbowe, instytucje opieki społecz­nej, towarzystwa ubez­pie­cze­niowe itp.)

Co zyskasz?

  • dowiesz się, jak prawidłowo zaplanować badanie
  • dowiesz się, jak prawidłowo zbudować narzędzie pomiaru
  • nauczysz się od podstaw, jak przygotować i przetwarzać dane ankietowe
  • zobaczysz, jakie metody analizy danych można wykorzystywać w badaniach ankietowych
  • nauczysz się właściwej interpretacji wyników analiz danych ankietowych
  • poznasz narzędzia Zestawu do Analiz Marketingowych i Rynkowych ułatwiające pracę i zawierające dodatkowe metody analizy

  • Program
  • Speaker
  • Organizational information
  • Prices

Program:

 

  1. Tworzenie narzędzi pomiaru
    • Kwestionariusz
    • Rodzaje skal
    • Skale proste i złożone
  2. Dobór próby
  3. Analiza wstępna
    • Analiza braków danych
    • Braki odpowiedzi
    • Ważenie przypadków
    • Edycja i kodowanie danych
  4. Analiza rozkładów
    • Tabele liczności
    • Narzędzia graficzne analizy danych
  5. Tabele kontyngencji, rozkłady brzegowe i warunkowe
    • Analiza rozkładów procentowych
    • Rozkłady brzegowe i warunkowe
  6. Analiza pytań z jednokrotnym i wielokrotnym wyborem
    • Wielokrotne odpowiedzi
    • Wielokrotne dychotomie
  7. Istotność i siła związku między zmiennymi nominalnymi i porządkowymi
    • Istotność związku
    • Miary siły związku dla zmiennych porządkowych
  8. Analiza przyczynowa i diagnostyczna – wskaźniki i krzywe ROC
    • Ryzyko względne i iloraz szans
    • Czułość i specyficzność
    • Krzywe operacyjno-charakterystyczne
  9. Zmienne kontrolne i tabele trójdzielcze
    • Funkcje zmiennych kontrolnych
    • Interpretacja tabeli trójdzielczej
  10. Prosta analiza korespondencji
    • Idea analizy korespondencji
    • Graficzna interpretacja analizy korespondencji
    • Analiza korespondencji tabel prostych
    • Analiza korespondencji skal ocen

Polecamy także kolejne szkolenia:                       

  • Z cyklu marketingowego
  • Z cyklu data mining
  • Analizy wielowymiarowe
  • Sieci neuronowe
  • Prognozowanie w przedsiębiorstwie

Similar courses

Prognozowanie i analiza danych w energetyce

Szkolenie wprowadza od podstaw niezbędne pojęcia statystyczne, a następnie kolejne metody analityczne: analizę regresji, metody prognozowania szeregów czasowych, prognozowanie za pomocą […]

Learn more

Modelowanie w badaniach marketingowych i rynkowych

Program obejmuje podstawy modelowania, interpretację i idealizację modelu oraz symulację i predykcję. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na wykorzystanie modeli regresyjnych dla danych jakościowych (logit, […]

Learn more

Metody statystyczne w marketingu i badaniach rynku

Program szkolenia obejmuje podstawowe wiadomości z zakresu analiz jedno- i wielowymiarowych. Przedstawione są różnorodne sposoby wykorzystania pakietu Statistica w zarządzaniu i […]

Learn more

Do you have questions?

Get in Touch!

Our team is ready to help with any questions you might have. Just fill out the form, send us a message, or give us a call, and we’ll get back to you as soon as we can!

    Skip to content