Analiza danych dla managerów
– źródło przewagi konkurencyjnej nowoczesnego biznesu
Warszawa, 12 czerwca 2013


Analiza danych dla managerów
12 czerwca 2013 w Warszawie mieliśmy przyjemność gościć prezesów, dyrektorów i managerów z największych firm działających w naszym kraju, którzy w wykorzystaniu wiedzy ukrytej w danych widzą możliwość zbudowania przewagi konkurencyjnej swojej organizacji. Podczas kilkugodzinnego, specjalnego spotkania zatytułowanego „Analiza danych dla managerów – źródło przewagi konkurencyjnej nowoczesnego biznesu” zaprezentowaliśmy, jak analiza danych wspiera procesy biznesowe, podzieliliśmy się swoim doświadczeniem w opracowywaniu i wdrażaniu systemów analitycznych oraz praktycznymi wskazówkami dotyczącymi realizacji projektów analitycznych.

Wśród szerokiego spektrum prezentowanych tematów znalazły się przykłady zastosowania technik analitycznych, dzięki którym można przewidywać ryzyko finansowe, fraudy, prognozować churnwartość sprzedaży czy też zwiększać wartość klienta, lepiej dostosowując ofertę do jego potrzeb. Dodatkowo zaprezentowaliśmy najnowsze trendy w analizie danych, takie jak: tematyka Big Data oraz analiza mediów społecznościowych.

Oprócz wysłuchania interesujących wykładów, każdy z uczestników miał możliwość wzięcia udziału w równolegle prowadzonych „Spotkaniach z ekspertem”. Uczestnicy mieli możliwość rozmowy z naszymi ekspertami branżowymi, którzy uczestniczyli w wielu projektach analitycznych, zarówno na etapie projektowania systemu, jak i w jego wdrażaniu w największych przedsiębiorstwach w kraju i za granicą. Dodatkowo miła, nieformalna atmosfera spotkania sprzyjała rozmowom kuluarowym oraz wymianie doświadczeń pomiędzy uczestnikami tego wydarzenia.

W trakcie wykładów każdy z uczestników mógł wziąć udział w równolegle prowadzonych „Spotkaniach z ekspertem”. Wykłady celowo zostały pogrupowane w bloki tematyczne, tak aby w czasie trwania spotkania umożliwić uczestnikom skorzystanie z wybranych przez nich wykładów oraz rozmowy z ekspertem. Dodatkowo w czasie każdej z przerw nasi eksperci byli do dyspozycji uczestników konferencji, chętnie odpowiadali na pytania, dzielili się swoją wiedzą, prezentowali nasze rozwiązania lub podpowiadali, z jakich metod analizy danych korzystać przy wybranych zagadnieniach.

Nasi eksperci to pracownicy StatSoft Polska z wieloletnią praktyką w prowadzeniu projektów analitycznych, szkoleń, warsztatów i konsultingu dla firm i instytucji z różnych branż. Mają za sobą doświadczenie prowadzenia lub współudziału m.in. W następujących projektach:

  • Budowa modeli prognostycznych na potrzeby zarządzania zasobami ludzkimi w Centrum Obsługi Klientów dla GE Money Bank
  • Dostawa narzędzi i szkoleń z zakresu prognozowania i data mining dla TAURON Dystrybucja
  • Budowa modeli analitycznych pozwalających na wykrywanie nadużyć (wyłudzeń kredytów) dla Wydziału Analiz i Prewencji Przestępstw Invest-Banku S.A.
  • Dostawa narzędzi i szkoleń z technik data mining wykorzystywanych do profilowania klientów i budowania modeli badających skłonność do zakupów kilku grup produktów na potrzeby Grupy Pracuj
  • Budowa modeli skoringowych aplikacyjnych i behawioralnych na potrzeby oceny zdolności finansowych użytkowników portalu Kaska.pl
  • Szkolenia, warsztaty, bieżące konsultacje oraz dostawa odpowiednich narzędzi dla Centrali NFZ na potrzeby analizy bardzo dużych zbiorów danych dotyczących świadczeń zdrowotnych
  • Wdrożenie narzędzi do budowy i utrzymania kart skoringowych m.in. w: Bank Millenium, Nike, SKOK Kopernik, BGŻ, Europejski Fundusz Leasingowy, Cegedim, GRUPA PACTOR – POTEMPA INKASSO, Bank FM, Bank Ochrony Środowiska, Invest Bank, Towarzystwo Zarządzające SKOK, TUiR Warta, PKO BP, SKOK Piast, SKOK Jaworzno, SKOK Rafineria, SKOK Wielkopolska, Idea Bank Ukraina, ENERGA-Obrót, SKOK Stefczyka
  • Opracowanie i wdrożenie systemu badań monitoringu jakościowego produktów Grupy Wydawniczej Infor S.A.
  • Analiza preferencji zakupowych uczestników programu lojalnościowego BP Polska
  • Budowa modeli utrzymania klienta dla Netia S.A. wykorzystywanych do zapobiegania ucieczce klientów i optymalizacji ofert
  • Opracowanie modeli i systemu prognozowania potencjału rynku opon w Polsce dla Goodyear Dunlop Tires Polska,
  • Analiza danych o polskich podatnikach PIT dla Ministerstwa Finansów
  • Opracowanie profilów aktywności klientów dla Polskiej Telefonii Cyfrowej

To specjaliści, pracownicy i konsultanci StatSoft Polska posiadający wieloletnie i często unikalne doświadczenie w opracowywaniu i wdrażaniu rozwiązań i systemów wykorzystujących narzędzia analityczne.

Tomasz DemskiDyrektor Działu Technicznego, StatSoft Polska
Grzegorz HarańczykKierownik Zespołu Analityków, StatSoft Polska
Grzegorz MigutStarszy konsultant, koordynator aplikacji specjalizowanych, StatSoft Polska
Mirosław PopieluchDyrektor Działu Klientów Kluczowych, StatSoft Polska
Andrzej SokołowskiKierownik Działu Konsultingu StatSoft Polska, Kierownik Zakładu Statystyki, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie